Fórumok

Rába-15

Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást. Regisztrálj itt!


2011.03.14 20:40:42
Vili18
Sziasztok.
Olyan problémám lenne,hogy megpusztult a rábámon a hidraulika vezérlőtömb és sehol sem találok olyat ami nem 35eft-tól indulna.
HA valaki tudna nekem egyet valahonnan megköszönném .
Nem fontos hogy uj legyen csak müködjön.
És még hátha valaki belebotlik egy rába 15 egyhengeres motorháztetőbe kérem írjon nekem.
Tisztelettel Virág Gábor
Aki válaszol annak köszönöm előre is
2011.03.10 07:41:49
Monolit
Ez a bejegyzés válasz Kavics 2011.03.07 08:57:50-kor keltezett hozzászólására:

az lenne a kérdésem hogy ki tudja mit lehetne a tzk motor hejére be épiteni 4 ütemü diesel motort ,és mibe kerülne ,lehetöleg 1 hengerest ,hasonlót mint a rába 15-é??
Lombardini új motorok, használtban Slavia, esetleg Multicar.

Ha meglátod az árakat, elmegy tőle a kedved
2011.03.07 08:57:50
Kavics
az lenne a kérdésem hogy ki tudja mit lehetne a tzk motor hejére be épiteni 4 ütemü diesel motort ,és mibe kerülne ,lehetöleg 1 hengerest ,hasonlót mint a rába 15-é??
2011.01.22 19:04:09
JOCÓ
Sziasztók! Következö kérdésem lenne.Feszülcségszabályzóra lenne szükségem Lombardini motórhóz csak igen drága 17000ft-ba kerülne az új.Túd valaki valamilyen megoldást a komplett generátor felrakásán kivül?Mivel lehetne helyetesiteni vagy épiteni egyet.Esetleg valakinek róssz hogy szétlehetne szedni és megépiteni.
2011.01.08 21:10:33
JOCÓ
Sziasztok !Megszeretném kérdezni ha kicsavarom az lda 820 motor leálító kar ketttö csavarját kitudom huzni a blokbol .Eltörött az egyik füle és kiszeretném cserélni.Pont az mire a bovden van kötve.
2011.01.08 20:49:40
ondrejb
Üdv a Rábásoknak!
Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy a csuklós tengely /Rába 15/ azonos a TZ4K-éval???
2010.11.18 19:54:17
Campi
üdv minden kistraktor tulajdonosnak látom sokproblémátok van az alkatrész beszerzéssel éntaláltam egy boltot ahol elég sokminden van és olcsón pl gázolajszürő 620 ft, olaj szürő 980 ft. a honlap cimük www.tz4k.boltaneten.hu Remélem ezel sokuk nak tudtam segíteni. Ezutal szeretnék segitséget kérni egy hónapja vettem egy rába 15 öst és a fordulatszabájzórol kéne egy kép mert a leálító bogdennek vissza húzórugója az alapjárati álítócsavarjánál van kivezetve.De a gyári képeken csak akét szabájzócsavar látszik Hogy van gyárilag megoldva? válaszotokat előre is köszönöm.
2010.11.01 22:43:18
Borsos75
Ez a bejegyzés válasz pokaszabi 2010.05.10 13:59:27-kor keltezett hozzászólására:

Szia,

én is régen vadászom, de múlt héten sikerült megszerezni a méretet és egy szűrőt is 1400 Ft-ért.
Egy katalógusból lettek kinézve az egy hengeres rábához, 8LD-820 (LDA-820) motorhoz.

Méret:
menet: 14X1,5
Gumi gyűrű belső átmérő: 56mm külső:77mm
Szűrő magasság: 75mm

Tipusok: (Több gyártó)

MANN Filter W712/31 (Nagyon jó, de 5-6 ezer Ft)
Sofima S8300R
Ufi 23.143.00
ACDELCO X4174E (Ilyet vettem 1400Ft.)

Üdv,
pokaszabi
Szabi,Én is 1400ért vettem itt Debrecenben az AXIALnal. de az armofilter honlapjárol is meg tudod rendelni jóval drágább és még postaköltséget is felszámolnak,mérete sem pontos,de használható!
2010.11.01 22:39:10
Borsos75
Ez a bejegyzés válasz Rábás 2009.03.24 20:47:27-kor keltezett hozzászólására:

Az első lámpák beszerelésével volna egy kis problémám.
Konkrétan az,hogy amikor megvettem a kisrábát nem voltak benne az első lámpák és most vettem újakat és nem tudom,hogy csak fel kell csavarozni négy csavarral a füleknél vagy van hozzá keret ami felfogatja a lámpát előlről?
Szia! A kis Polski Fiatnak ugyanez a lámpája. a Felfogatás,befogatás is ugyanaz.érdeklődj az autós boltban vagy bontóban még olcsóbban be tudod szerezni.
2010.10.26 21:13:19
Drusza76
Üdvözlök mindenkit, most szeretnék venni egy rába15-öst két hengereset,azt szeretném kérdezni,mennyire megbízhatóak és strapabíróak ezek. Mire érdemes odafigyelni vásárláskor, általában milyen hibái szoktak lenni,hány üzemóráig érdemes megvenni,és gépkönyvet honnét tudnék letölteni hozzá.
2010.10.14 17:03:28
Janzen73
Hali! Valaki tudna segíteni hol lehet az egyhengeres változathoz olcsón használt alkatrészeket kapni? Ami konkrétan érdekel a motorblokk ház.
2010.10.10 08:16:00
gyula
Ez a bejegyzés válasz Generator2 2010.10.09 20:05:42-kor keltezett hozzászólására:

Üdv mindenkinek. Rába-15 böl kifogyott a gázolaj. Figyelmetlen voltam. Belevegösödött a rendszer. Nem indul igy be. Hogyan tudnám kilégteleniteni? Köszönök minden segitséget.
Az egyhengeres LD motornál baloldalon találod az üzemanyag szűrőt. Közepén felül a csavart lazítsd meg csavarhúzóval, enged kibugyogni a levegőt, majd csavard vissza a csavart. Próbáld inditani, ha megy jó, ha nem kezd újra. Ha egyenetlenül járna a motor, akkor még levegős a rendszer.
Kéthengeresnél a tápszivattyúval kézzel tudod felpumpálni, baloldalon a kipufogó alatt találod. nem kell semmit leszedni, szétszedni.
Gyula
2010.10.09 21:27:02
Zsolti
Ez a bejegyzés válasz Generator2 2010.10.09 20:05:42-kor keltezett hozzászólására:

Üdv mindenkinek. Rába-15 böl kifogyott a gázolaj. Figyelmetlen voltam. Belevegösödött a rendszer. Nem indul igy be. Hogyan tudnám kilégteleniteni? Köszönök minden segitséget.
Hello! Feltöltöd gázolajjal a porlasztóról lekötöd a nagynyomású csövet, dekopresszorral addig indítózol mig nem köpködi az anyagot a nagynyomású csőnél. Visszakötöd a porlasztóra a csövet és kész. De lehet, hogy az adagolóról is le kell kötnöd a nagynyomású csövet indítózol, míg el nem kezdi köpködni, visszateszed a nagynyomású csövet, és a porlasztónál ugyanígy folytatni. A tz-nél is így kell.
2010.10.09 20:05:42
Generator2
Üdv mindenkinek. Rába-15 böl kifogyott a gázolaj. Figyelmetlen voltam. Belevegösödött a rendszer. Nem indul igy be. Hogyan tudnám kilégteleniteni? Köszönök minden segitséget.
2010.08.31 11:51:57
Bodnargabor
Tisztelt Urak!

Segítségüket kérem.

Édespámnak van egy félig-meddig házi készítésű traktorom.
Tönkre ment a fesz szab.

A villanyász barátom azt mondta hogy Rába 15 fesz. szab. kell hozzá.

Telefonáltam párat, és 2 típust találtam.

Ha jól tudom(nem értek hozzá) akkor létezik az 1, és 2 hengeres változat.

1 hengeres: olasz motor, és a fesz. szabnak 8-10 kivezetése van.
2 hengeres: cseh, van beépített(generátorba), és van kinti. 4 kivezetéses.

esetleg ezekről tudnak nekem fényképet küldeni, mert a traktor 300 KM-re van tőlem, és valahogy be kellene azonosítanom hogy melyik kell hozzá.

Előre is köszönöm!!

Tisztelettel: Bodnár Gábor
2010.07.29 20:57:57
Daam
Ez a bejegyzés válasz Brian 2010.07.29 17:26:26-kor keltezett hozzászólására:

Sziasztok! A RÁBA 15-ös trakim alapjáraton is fehéres,szürkéset füstöl. Ezt Korábban nem vettem észre.Ha valaki tudja miért van ez Írjon.
Nem vagyok Rábás, de négyütemű motornál a fehéres füst... Mennyire eszi a kenőolajat a motor?
2010.07.29 17:26:26
Brian
Sziasztok! A RÁBA 15-ös trakim alapjáraton is fehéres,szürkéset füstöl. Ezt Korábban nem vettem észre.Ha valaki tudja miért van ez Írjon.
2010.05.10 19:33:08
agroteam55
Ez a bejegyzés válasz pokaszabi 2010.05.10 13:59:27-kor keltezett hozzászólására:

Szia,

én is régen vadászom, de múlt héten sikerült megszerezni a méretet és egy szűrőt is 1400 Ft-ért.
Egy katalógusból lettek kinézve az egy hengeres rábához, 8LD-820 (LDA-820) motorhoz.

Méret:
menet: 14X1,5
Gumi gyűrű belső átmérő: 56mm külső:77mm
Szűrő magasság: 75mm

Tipusok: (Több gyártó)

MANN Filter W712/31 (Nagyon jó, de 5-6 ezer Ft)
Sofima S8300R
Ufi 23.143.00
ACDELCO X4174E (Ilyet vettem 1400Ft.)

Üdv,
pokaszabi
Szia

Köszi szépen. Már rendeltem egyet, elvileg holnap hozza a futár. 2580 kemény magyar forint. Állítólag eredetileg is ez van az LDA-820 motorban.

Üdv. Attila
2010.05.10 13:59:27
pokaszabi
Ez a bejegyzés válasz agroteam55 2010.05.01 19:26:46-kor keltezett hozzászólására:

Köszönöm szépen

Esetleg más valaki tudná a méreteit? Ki kellene már nagyon cserélni, de nem akarjuk addig levenni, míg nincs meg az új, mert szinte napi használatban van a traktor.

Köszönöm előre is!
Szia,

én is régen vadászom, de múlt héten sikerült megszerezni a méretet és egy szűrőt is 1400 Ft-ért.
Egy katalógusból lettek kinézve az egy hengeres rábához, 8LD-820 (LDA-820) motorhoz.

Méret:
menet: 14X1,5
Gumi gyűrű belső átmérő: 56mm külső:77mm
Szűrő magasság: 75mm

Tipusok: (Több gyártó)

MANN Filter W712/31 (Nagyon jó, de 5-6 ezer Ft)
Sofima S8300R
Ufi 23.143.00
ACDELCO X4174E (Ilyet vettem 1400Ft.)

Üdv,
pokaszabi
2010.05.09 20:51:44
Pisti05
Ez a bejegyzés válasz Pisti05 2010.05.09 20:48:44-kor keltezett hozzászólására:

Nagyon szépen köszönök minden segitséget királyok VAGYTOK!!
a KUPLUNGAL kapcsolatban kellene egy ötlet hogy a kinyomo szerkezet békályit hogyan kellene beállitani? köszönöm!!
2010.05.09 20:48:44
Pisti05
Ez a bejegyzés válasz Varadiim 2010.05.09 20:16:05-kor keltezett hozzászólására:

a kép
Nagyon szépen köszönök minden segitséget királyok VAGYTOK!!
2010.05.09 20:16:05
Varadiim
Ez a bejegyzés válasz Varadiim 2010.05.09 20:11:10-kor keltezett hozzászólására:

Üdv!
A képen egy 25perc alatt elkészíthető fékdoblehúzó adapter van, plusz a körmös lehúzó. A dob hat darab hatos csavarja közül kell rögzíteni négyhez a szögvas perforált részét.
a kép
2010.05.09 20:11:10
Varadiim
Ez a bejegyzés válasz Pisti05 2010.05.09 18:18:00-kor keltezett hozzászólására:

Sziassztok van egy rába 15 öm és lenne egy két kérdésem teljes kuplung javitás lesz kérdésem a kinyomo szerkezeten a békákat hogy álitsukbe ??
A váltot is szétkell huzni mert szét tört benne egy két csapágy hogy érdemes széthuzni?
szakmai segitség kellene
még egy kérdés fékdob elsö hogy an lehet szét szedni??
Elöre is köszönöm !
Üdv!
A képen egy 25perc alatt elkészíthető fékdoblehúzó adapter van, plusz a körmös lehúzó. A dob hat darab hatos csavarja közül kell rögzíteni négyhez a szögvas perforált részét.
2010.05.09 19:57:15
Pisti05
Szia !!!

Bács Kiskun megye Kiskunfélegyháza megköszönném ha megadnád a telószámod, hogy esetleg segítséged tudnám kérni !
2010.05.09 19:50:22
Pisti05
Ez a bejegyzés válasz gabi79 2010.05.09 19:05:26-kor keltezett hozzászólására:

Nekem van egy esztergált fékdob leszedőm mert nem érdemes kalapálni mert törhet. }ekem is szét kell húzni a váltót mert a fogaskapcsolók elkoptak nagy valószínűséggel. Merre laksz?
Szia bács kiskun megye kiskunfélegyháza esetleg tudnál adni egy teloszámot amin tudnánk beszélni? elöre is köszönöm!
2010.05.09 19:05:26
gabi79
Ez a bejegyzés válasz Pisti05 2010.05.09 18:18:00-kor keltezett hozzászólására:

Sziassztok van egy rába 15 öm és lenne egy két kérdésem teljes kuplung javitás lesz kérdésem a kinyomo szerkezeten a békákat hogy álitsukbe ??
A váltot is szétkell huzni mert szét tört benne egy két csapágy hogy érdemes széthuzni?
szakmai segitség kellene
még egy kérdés fékdob elsö hogy an lehet szét szedni??
Elöre is köszönöm !
Nekem van egy esztergált fékdob leszedőm mert nem érdemes kalapálni mert törhet. }ekem is szét kell húzni a váltót mert a fogaskapcsolók elkoptak nagy valószínűséggel. Merre laksz?
2010.05.09 18:18:00
Pisti05
Sziassztok van egy rába 15 öm és lenne egy két kérdésem teljes kuplung javitás lesz kérdésem a kinyomo szerkezeten a békákat hogy álitsukbe ??
A váltot is szétkell huzni mert szét tört benne egy két csapágy hogy érdemes széthuzni?
szakmai segitség kellene
még egy kérdés fékdob elsö hogy an lehet szét szedni??
Elöre is köszönöm !
2010.05.01 19:26:46
agroteam55
Ez a bejegyzés válasz Generator2 2010.04.29 00:39:16-kor keltezett hozzászólására:

Üdv. 1000 pár száz ft volt a szürö. AUTOSBOLTBAN RNDELTEM.Méretét sajna nem tudom.
Köszönöm szépen

Esetleg más valaki tudná a méreteit? Ki kellene már nagyon cserélni, de nem akarjuk addig levenni, míg nincs meg az új, mert szinte napi használatban van a traktor.

Köszönöm előre is!
2010.04.29 00:39:16
Generator2
Ez a bejegyzés válasz agroteam55 2010.04.28 21:43:52-kor keltezett hozzászólására:

Üdv Mindenkinek!

Rába 15 olajszűrőjének méretére és kb. árára lennék kíváncsi, mert az alk.katalógusban nem találtam meg (lehet csak nem voltam elég figyelmes), és az érdekelne még, hogy hol lehet beszerezni. Békés megyei vagyok.
Ha valakinek van, és esetleg megválna tőle, írjon nyugodtan, hátha megegyezünk.

Előre is köszönöm

Attila
Üdv. 1000 pár száz ft volt a szürö. AUTOSBOLTBAN RNDELTEM.Méretét sajna nem tudom.
2010.04.28 21:43:52
agroteam55
Üdv Mindenkinek!

Rába 15 olajszűrőjének méretére és kb. árára lennék kíváncsi, mert az alk.katalógusban nem találtam meg (lehet csak nem voltam elég figyelmes), és az érdekelne még, hogy hol lehet beszerezni. Békés megyei vagyok.
Ha valakinek van, és esetleg megválna tőle, írjon nyugodtan, hátha megegyezünk.

Előre is köszönöm

Attila
2010.04.12 21:30:10
Zsolti
Ez a bejegyzés válasz Klose16 2010.04.12 20:09:28-kor keltezett hozzászólására:

Jó estét kívánok! Rába 15-ös kistraktorhoz szeretnék kormányműhöz alkatrészeket pl:kúpfogaskerék,csigahajtás...stb.Érdekelnek bontott alkatrészek is ! Segítségüket köszönöm!
Hello.Konkrétan mi a problémád?Ha gondolod hivj 208015357.Kiokoskodunk valamit.
2010.04.12 20:09:28
Klose16
Jó estét kívánok! Rába 15-ös kistraktorhoz szeretnék kormányműhöz alkatrészeket pl:kúpfogaskerék,csigahajtás...stb.Érdekelnek bontott alkatrészek is ! Segítségüket köszönöm!
2010.04.12 13:19:44
Targa6269
Ez a bejegyzés válasz pokaszabi 2010.04.11 23:00:51-kor keltezett hozzászólására:

Ha nem tömítenének a gyűrűk, főleg az olajlehúzó, akkor megenné az olajat, de felnyomni akkor sem tudja azt a hengerfejbe...
azt nem tudom, van-e olyan olajfurat ami olajat nyom föl a hengerfejbe, de én úgy tudom, hogy nincs és csak a karter gázok kenik a szelephimbákat... Közben találtam képet, ami szerint biztos nincs olyan furat, így csak a csövön tud fel menni, de ott hogyan ez elég nagy rejtély.
Az olajnyomással nincs gond? Talán az olajszivattyú után valahol szivárog az olaj és azt nyomja föl, valamiért a motot kavarja fel úgy az olajat, hogy fel tudja nyomni..
Csak ezek az érdekes hibák ne lennének...
Kíváncsi vagyok mi lesz a megoldás.

Elnézést ha esetleg értelmetlenséget írok, de én ezeket tudom elképzelni, ahyogy én láttam szétszedve a miénket.
Gondolom ön is látta darabokban, de az alábbi linken van egy pár kép, hátha segít..
http://www.freeweb.hu/pokaszabi/RABA-15/Motor/inde x.html
Minden véleményért hálás vagyok! Így az Ön hozzászólásáért is.

Ott nincs más furat amin feljöhetne az olaj csak is a szelepemelő pálcákat burkoló cső. Hát azon én is gondolkoztam már hogy nagyon furi, hogy ott hogy is jön fel az olaj és keni a himbákat. Hát nem egy korszerű olajzású motor erre csak ennyi a válaszom.

Bizonyára nagy az olajnyomásom az okozhatja ezt a nagy olajömlést. De hogy ezt a karter térbe kerülő kipufogógáz a gyűrűkön keresztül okozza vagy az olajszivattyú helytelen működése nem tudom.

2010.04.11 23:00:51
pokaszabi
Ez a bejegyzés válasz Targa6269 2010.04.10 22:24:29-kor keltezett hozzászólására:

Természetesen tartjuk a kapcsolatot a Sülysápiakkal, ők gyanakodnak arra, hogy nem gyári dugót és gyűrűket rakattunk bele (költség csökkentés miatt) és esetleg ez nagyobb hőmérsékleten nem tömít rendesen. Lehet hogy ez a hiba oka, bár ismerek olyat akinek utángyártott dugó-gyűrűs a gépe és nem produkálja ezt. Az olaj nem sok benne. Én is gyanakodtam erre, már próbáltam úgy is, hogy csak épp a nívó minimum felé érjen.
Ha nem tömítenének a gyűrűk, főleg az olajlehúzó, akkor megenné az olajat, de felnyomni akkor sem tudja azt a hengerfejbe...
azt nem tudom, van-e olyan olajfurat ami olajat nyom föl a hengerfejbe, de én úgy tudom, hogy nincs és csak a karter gázok kenik a szelephimbákat... Közben találtam képet, ami szerint biztos nincs olyan furat, így csak a csövön tud fel menni, de ott hogyan ez elég nagy rejtély.
Az olajnyomással nincs gond? Talán az olajszivattyú után valahol szivárog az olaj és azt nyomja föl, valamiért a motot kavarja fel úgy az olajat, hogy fel tudja nyomni..
Csak ezek az érdekes hibák ne lennének...
Kíváncsi vagyok mi lesz a megoldás.

Elnézést ha esetleg értelmetlenséget írok, de én ezeket tudom elképzelni, ahyogy én láttam szétszedve a miénket.
Gondolom ön is látta darabokban, de az alábbi linken van egy pár kép, hátha segít..
http://www.freeweb.hu/pokaszabi/RABA-15/Motor/inde x.html
2010.04.10 22:24:29
Targa6269
Ez a bejegyzés válasz pokaszabi 2010.04.10 19:16:57-kor keltezett hozzászólására:

Szia,

Nincs benn túl sok olaj? Oda elvileg csak azon a csövön mehet fel az olaj, amin a szelep emelő rudak vannak...(Én mást nem tudok elképzelni, de attól lehet más oka is.) Esetleg kérdezd meg Sülysápiakat.

A miénk mostanában azt játsza, hogy a Szelephimbák megszorulnak a tengelyen...

Üdv,

Pokaszabi
Természetesen tartjuk a kapcsolatot a Sülysápiakkal, ők gyanakodnak arra, hogy nem gyári dugót és gyűrűket rakattunk bele (költség csökkentés miatt) és esetleg ez nagyobb hőmérsékleten nem tömít rendesen. Lehet hogy ez a hiba oka, bár ismerek olyat akinek utángyártott dugó-gyűrűs a gépe és nem produkálja ezt. Az olaj nem sok benne. Én is gyanakodtam erre, már próbáltam úgy is, hogy csak épp a nívó minimum felé érjen.
2010.04.10 19:16:57
pokaszabi
Ez a bejegyzés válasz Targa6269 2010.04.10 17:46:40-kor keltezett hozzászólására:

Sziasztok!

Van egy 1 hengeres Rába 15 -ösöm. Múlt évben nyár végén lett Sűlysápon összerakatva, mert eltört a főtengelyem. Elég komoly gondja volt. Eltört a vezérműtengely fogaskereke is, Új dugó kellett és fúrni is kellett. Jóformán csak a hengerfej maradt a régi. A blokkot hegeszteni kellett, mert ugye ezeknél a gyári hiba miatt az a kis olajzó furat mentén bereped. Ezek az előzmények. A motorban kb 80 üzemóra van. Ebből 50 volt a bejáratás.

Már úgy az 50-60. územóra után észrevettem hogy a szelepdeklin lévő szuszogó szelepen nyomja ki az olajat. Jött az 50 órás olajcsere. Még mindig nyomta ki az olajat. Most ott tartok hogy levettem a hengert és néztem a gyűrűket. Azoknak semmi baja, nem kopottak. A hengerbe behelyezve őket dugó nélkül a hézag a minimális. A henger is és a dugó is épp. Most hogy jön a talajmarózós időszak igen nyomja a nagyobb terhelés miatt. Kb 0,5L/óra ami fogy. De nem a motor eszi, hanem a kartergáz nyomja ki. A motorban lévő olaj nem gázolajos. Motor gyengülését nem veszem észre.

Ha valami ötletetek van azt várom!
Szia,

Nincs benn túl sok olaj? Oda elvileg csak azon a csövön mehet fel az olaj, amin a szelep emelő rudak vannak...(Én mást nem tudok elképzelni, de attól lehet más oka is.) Esetleg kérdezd meg Sülysápiakat.

A miénk mostanában azt játsza, hogy a Szelephimbák megszorulnak a tengelyen...

Üdv,

Pokaszabi
2010.04.10 17:46:40
Targa6269
Sziasztok!

Van egy 1 hengeres Rába 15 -ösöm. Múlt évben nyár végén lett Sűlysápon összerakatva, mert eltört a főtengelyem. Elég komoly gondja volt. Eltört a vezérműtengely fogaskereke is, Új dugó kellett és fúrni is kellett. Jóformán csak a hengerfej maradt a régi. A blokkot hegeszteni kellett, mert ugye ezeknél a gyári hiba miatt az a kis olajzó furat mentén bereped. Ezek az előzmények. A motorban kb 80 üzemóra van. Ebből 50 volt a bejáratás.

Már úgy az 50-60. územóra után észrevettem hogy a szelepdeklin lévő szuszogó szelepen nyomja ki az olajat. Jött az 50 órás olajcsere. Még mindig nyomta ki az olajat. Most ott tartok hogy levettem a hengert és néztem a gyűrűket. Azoknak semmi baja, nem kopottak. A hengerbe behelyezve őket dugó nélkül a hézag a minimális. A henger is és a dugó is épp. Most hogy jön a talajmarózós időszak igen nyomja a nagyobb terhelés miatt. Kb 0,5L/óra ami fogy. De nem a motor eszi, hanem a kartergáz nyomja ki. A motorban lévő olaj nem gázolajos. Motor gyengülését nem veszem észre.

Ha valami ötletetek van azt várom!
2010.03.07 22:05:53
agroteam55
Ez a bejegyzés válasz agroteam55 2010.03.07 22:01:14-kor keltezett hozzászólására:

Hello.

Igen, 2 kar jön ki, egyikkel a sebességet lehet változtatni (jobb oldali), a másikkal az irányt(bal oldali).
Az irány egyszerű, betolva előre, kihúzva hátra.
A sebesség már nem ilyen egyszerű...
Szóval...a görbülés után a kar vízszintesen áll, és előre tolva I. hátra húzva II. Ha a kart elfordítod lefelé...betolva III. kihúzva IV.

Remélem érthető voltam valamennyire
Ha nem volt érthető szólj nyugodtan, pénteken leszek a gép közelében, szívesen csinálok róla videót működés közben.
2010.03.07 22:03:32
agroteam55
Ez a bejegyzés válasz agroteam55 2010.03.07 22:01:14-kor keltezett hozzászólására:

Hello.

Igen, 2 kar jön ki, egyikkel a sebességet lehet változtatni (jobb oldali), a másikkal az irányt(bal oldali).
Az irány egyszerű, betolva előre, kihúzva hátra.
A sebesség már nem ilyen egyszerű...
Szóval...a görbülés után a kar vízszintesen áll, és előre tolva I. hátra húzva II. Ha a kart elfordítod lefelé...betolva III. kihúzva IV.

Remélem érthető voltam valamennyire
Bocsi, lemaradt, hogy ez a váltókar...az irányváltó, mint mondtam, külön kar, az csak ki be lehet tolni, mint itt a felülnézeti képen is látszik.
2010.03.07 22:01:14
agroteam55
Ez a bejegyzés válasz atex 2010.03.07 20:21:51-kor keltezett hozzászólására:

Vagy két kar jön ki a műszerfalon?
Hello.

Igen, 2 kar jön ki, egyikkel a sebességet lehet változtatni (jobb oldali), a másikkal az irányt(bal oldali).
Az irány egyszerű, betolva előre, kihúzva hátra.
A sebesség már nem ilyen egyszerű...
Szóval...a görbülés után a kar vízszintesen áll, és előre tolva I. hátra húzva II. Ha a kart elfordítod lefelé...betolva III. kihúzva IV.

Remélem érthető voltam valamennyire
2010.03.07 20:21:51
atex
Vagy két kar jön ki a műszerfalon?
2010.03.07 20:19:46
atex
Zsolti ezek szerint egy karra van kötve az irányváltó és a sebességváltó is? Az a hosszúkás kivágás amiben a kart tudod fel le mozgatni? így állítod az irányt? A sebesség váltáshoz pedig forgatod és tolod előreés hátra? Jól gondolom? Sajna még nem láttam közelről ilyet:( Próbálom átépíteni ilyenre az enyémet, mert unom azt a két batár kart.
2010.03.05 21:13:12
Zsolti
Ez a bejegyzés válasz Zsolti 2010.03.05 21:08:43-kor keltezett hozzászólására:

Hello! Így sikerült. Remélem jó, tudod használni.
Hello! Ez a sebesség váltó, az irányváltó ugyanez. Úgy nagyra sikerült a kép, hogy mind a kettő kar látható legyen, de remélem ígyis tudtam segíteni!
2010.03.05 21:08:43
Zsolti
Ez a bejegyzés válasz atex 2010.03.04 06:46:51-kor keltezett hozzászólására:

Zsolti köszönöm, erre gondoltam. Érdekel ez a megoldás, mert a t4k-ra szeretném alkalmazni. A műszerfalat is kapd már le, (fénykép) hol jön ki a váltó, illetve az irányváltó kar. Mégegyszer köszönöm és szép napot kívánok.
Hello! Így sikerült. Remélem jó, tudod használni.
2010.03.05 19:09:18
atex
Hát tényleg nem apróztad el:)
2010.03.05 17:53:25
Pepe
A hétvégén a hátulja is be lesz fejezve, aztán tényleg jöhet a festés...
2010.03.05 17:50:24
Pepe
Ez a bejegyzés válasz Pepe 2010.03.05 17:42:57-kor keltezett hozzászólására:

A két cserélt fogaskerék:
Az új, drága, márkás csapágyak:
2010.03.05 17:42:57
Pepe
Ez a bejegyzés válasz Pepe 2010.03.05 17:40:32-kor keltezett hozzászólására:

Ez a csapágy törött össze:
A két cserélt fogaskerék:
2010.03.05 17:40:32
Pepe
Ez a bejegyzés válasz Pepe 2010.03.03 22:36:58-kor keltezett hozzászólására:

A váltó már kész. A hátulja is szét lett szedve. A csapágyakat ki kell cserélni, mert azok is rosszak.A kormánymű tengelye le lett "hatszögletesíve". Még az egész traktor darabokban van, mert le lett csiszolva majdnem minden, még be kell fejezni azt is, aztán jöhet a festés. A hidroulikus kormány egyenlőre nem kell, de majd ha lesz rá keret, akkor lehet, mert eddig már nagyon sokba van...
Ez a csapágy törött össze:
2010.03.04 06:46:51
atex
Zsolti köszönöm, erre gondoltam. Érdekel ez a megoldás, mert a t4k-ra szeretném alkalmazni. A műszerfalat is kapd már le, (fénykép) hol jön ki a váltó, illetve az irányváltó kar. Mégegyszer köszönöm és szép napot kívánok.


Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást. Regisztrálj itt!



vissza a címoldalra fórum címoldal









kertitraktor.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérképHirdess oldalainkon!
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu - Legyen neked is egy ilyen oldalad ingyen!